reklama

Faerské ostrovy

Mal som obdobie, keď som často túžil utiecť až na koniec sveta. Keď sa môj život zúfalo obklúčený petržalským panelom zasekol na jedinom neznesiteľne nudnom dni, ktorý sa opakoval stále dokola. Práca, najesť sa a spať. Bol som čerstvo po škole a moje životné ideály sa každodenne rúcali na tvrdej realite prázdnych dní. Skončil som uviaznutý vo svete kolegov, finančných výkazov, investícií a analýz. S veľkou perspektívou pracovných úspechov a bez perspektívy splnenia svojich snov. A tak som to ukončil. Temné časy bratislavské zahodil do nepodarenej minulosti a vybral sa nájsť svoju stratenú slobodu. Chcel som dôjsť až na koniec sveta... a tak som šiel...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (116)

. Uvítanie slnkom v krajine jedného z najkrutejších počasí som veru nečakal... .
Miðvágur . ...chumáče mliečnej hmly len jemne zahaľovali krajinu v diaľke... . . ...v noci sa nezotmelo, namiesto toho mliečna vlna hrozila, že ma zavalí... .
. ...ale nezavalila, tak som ráno vyliezol za ňou až do oblakov... . . ...a v diaľke uvidel svoj cieľ - ostrov na konci sveta, Mykines... . . ...podo mnou ležala posledná dedinka, po stáročia úplne odrezaná od zvyšku sveta... .Gásadalur
. ...dnes k nej vedie dlhý tunel a celkom nová asfaltka... . . ...napriek peknému počasiu kapitán dlho váhal s plavbou k ostrovu... .ostrov Mykines
. ...no po odlive sa rozhodol to aspoň skúsiť a po 2 hodinách plavby sme dosiahli brehy... . . ...oboplávali sme ostrov z juhu... . . ...a šťastlivo pristáli v dedinke Mykines s populáciou 10 obyvateľov... .Mykines
. ...dokonalý pokoj, naozajstný koniec sveta...
. . ...všadeprítomné pomníky stratených námorníkov opodstatňovali strach kapitána... . . ...bol som teda rád, že som už na súši a vybral som sa pozdraviť domácich obyvateľov... . . ...vládnu tu dva druhy života, ovce...
. . ...a morský vtáci, ktorým hovoria Puffini... .Atlantic Puffin, Alka Bielobradá, Fratercula arctica
. ...sprevádzaný ubékanou spoločnosťou, som sa šiel prejsť na najzápadnejší cíp ostrova... . . ...čoskoro som stratil z dohľadu aj posledné zvyšky civilizácie... . . ...a predo mnou stála už len posledná skala, posledný maják...
.ostrovček Mykineshólmur
. ...len prejsť chodníkom po útesoch...
. . ...poslednou zelenou lúkou... . . ...a odrazu bol celý svet za mnou...
.
. ...a predo mnou už len nekonečná prázdnota... . ....veľmi živo však bolo na konci sveta...
. ....sadol som si k Puffinom a vychutnával si ticho...
. . ...najprv ma pozorne sledovali...
. . ...ale keď zistili, že ich nechcem zjesť, tak sa ukľudnili a začali sa predvádzať...
.
. ...dokonca sa niektorí aj odvážili prísť si ma pozrieť zblízka... . . ...aj mi zaspievali... . . ...aj si podriemali... .
. ...ukázali mi ako si stavajú hniezda... .
. ...a vrhali sa strmhlav z útesu uloviť si olovrant... . . ..."A táááku rybu som chytil"... ..."Ale netáraj"... . . ...a veru sa im v šikovnosti žiadny rybár nevyrovná... . . ...sledovať ich kolónie je prijemný oddych... . . ...sú veľmi pokojné, neškriekajú... .
. ...a na zemi sú roztomilo nešikovné, stúpajú si po vlastných labkách... . . ...aj ja som si chcel skúsiť lietanie, ale nič... musím ešte veľa trénovať... . . ...po dvoch dňoch na ostrove som stretol prvého človeka, varoval ma pred blížiacou sa búrkou... . . ...vrátil som sa teda do civilizácie a navštívil hlavné mesto Tórshavn... . kancelárie ministra v Tórshavn
. ...túlal sa po samotách... .na ostrove Nólsoy
. ...povozil som sa na trajekte medzi ostrovmi...
. . ...aby som konečne pochopil, prečo je tu more nebezpečné...
. . ...búrky prichádzajú nečakane... . . ...trvajú celé dni, často i týždne a nemajú zľutovanie...
. . ...rovnako rýchlo však vedia aj zmiznúť...
. . ...aby sme sa rovnako nečakane mohli stratiť v hmle...
.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

' ...a keď lietadlo domov jeden deň meškalo...
. . ...tak som si pomyslel, že nevadí, mohlo aj dlhšie. Taká je sloboda, ktorú som hľadal na konci sveta.Nafotené 18.8.-26.8.2008
Informácie o Faerských Ostrovoch: www.faerskeostrovy.sk

Tomáš Gríger

Tomáš Gríger

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Autor foto-cestopisov na: "www.viamalina.com" Zoznam autorových rubrík:  Malinovou cestouSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu