reklama

Lanzarote - na ceste do pekla

Vybrať sa len tak s batohom na niekoľko dní do pustatiny. S hmliste vygooglenou predstavou toho, čo nás asi čaká, plný energie, na počiatku nevyhnuteľného dobrodružstva. To sú moje obľúbené časy. Tentokrát som nemal žiadne obavy, ostrov Lanzarote nie je veľký, niet kam zablúdiť, počasie je i v zime príjemne letné a pobrežie sa hemží plážovými dovolenkármi a ich hotelmi, proste pravý Kanársky ostrov. A napriek tomu bolo v tomto raji na Zemi mojím cieľom miesto, ktoré mohol vytvoriť len sám diabol. Pustý svet bez života, poznačený skazou obludných rozmerov, svet tak hrozivý, až je tým krásny... sopky, krátery a lávové polia ostrova Lanzarote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Len som sa zvítal s príjemným januárovým letom, nakúpil zásoby vody, štrngol si so skupinkou dovolenkujúcich dôchodcov a načerpal energiu na dlhú cestu...

...kde ukazujú šípky doľava a doprava, vybral som sa rovno...

...a čoskoro som sa ocitol mimo rýchleho tempa civilizácie...

...aká to divná zem, ako škvára z ihriska u nás na základnej škole...

...ale dobre nás tam naučili, že sopečná pôda je úrodná...

...hore hore... hodiny šľapania do kopca, dobre že teraz v zime nebýva nad 30°C...

...podvečer som sa úspešne vyškriabal na jednu z najvyšších sopiek...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...môj cieľ bol ešte ďaleko, stmievalo sa, tak som si v závetrí nad kráterom ustlal v machu pelech...

...a v dokonalom tichu pod gýčovo červeným svetlom sa uložil na noc.

Noc nad kráterom bola príjemná. V diaľke podo mnou sa trblietali občasné svetlá dedín a nado mnou milióny hviezd. Kým som ich sledoval, zo desať sa ich zrútilo na zem. Tak som sa radšej zachuchlal do spacáka, nech ich nepopadá viac.

Ráno ma čakal výhľad aký sa nevidí z hocijakej postele...

...keď sa rozplynul ranný opar, odhalil na horizonte môj cieľ, čiernu krajinu z pekiel...

...podo mnou sa ťahali nekonečné polia z popola...

...a v diaľke sa dvíhali pusté hory bez života..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...snehobiele domky akoby z lega roztrúsené po pekelných poliach...

...bez vody, bez dažďov, ako len v tomto čiernom prachu môže niečo rásť?...

...dômyselné a pracné, každá rastlinka má svoju jamu obklopenú kamením na zachytávanie vlahy...

...keď som sa pokochal ranným výhľadom...

...a dal si od nemeckého turistu spraviť jednu narcisovku...

...vybral som sa kamenným chodníkom naspäť do dolín...

...cez kamenné polia...

...cestou spočiatku celkom bežnou...

...neskôr trochu fľakatou...

...až nakoniec celkom čiernou...

...predo mnou sa objavila mŕtva krajina, pravé peklo na zemi...

...v poslednej dedinke z lega som dotankoval zásobu vody...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...dal si malú siestu v tieni palmy...

...a vybral sa na dlhý pochod sopečným krajom...

...ovšem, svojou cestou...

...po dlhých hodinách šľapania ma stále obklopovali len skaly a prach...

...cesta sa začínala zdať nekonečná...

...5 rokov neustálej sopečnej aktivity spôsobili jediné...

...absolútnu deštrukciu nepredstaviteľných rozmerov...

...po ťavom chodníku som sa nakoniec dostal až k národnému parku Timanfaya...

...z diaľky sa na mňa škeril jeho symbol, El Diablo...

...bol som v priamom srdci zdanlivo nekonečnej sopečnej pustatiny...

...krajina sa od výbuchov spred tristo rokov veľmi nezmenila...

...okrem lišajníkov a pár pichľavých kríkov tu niet veľa života...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...ak nerátame návštevníkov v klimatizovaných autobusoch...

...a občasných cyklistov na výlete okolo ostrova...

...sopečný povrch je zradný, preto som sa aj ja musel odkloniť na bezpečie asfaltu...

...ďalšie hodiny chôdze, aj mi už začínala chýbať Malina...

...cesta bola pustá a okolité skaly strašidelné...

...kde kedysi stáli dediny a polia, dnes ostala len kamenná púšť...

...za každou zákrutou nová a tá istá ničota...

...v podvečer som pred sebou uvidel cieľ dňa, bielu horu, obrovský kráter Caldera Blanca

...odbočil som z bezpečia asfaltu na opustenú cestu skrz lávové polia...

...no slnko rýchlo klesalo, a pár nepresností v mape a chyba v mojich výpočtoch spôsobili...

...že kdesi uprostred hrôzostrašnej lávovej krajiny som sa odrazu ocitol v úplnej tme...

...uhľovo čierna zem a bezmesačná obloha sa spojili v jeden dokonale čierny celok. Spočiatku mi to nevadilo a vo veselom svetle lampáša za zvuku španielskej hudby z rádia som pokračoval v ceste ešte dve hodiny. Z veľkej diaľky som počul špliechanie vĺn ako sa trieštili na ostrých skaliskách, čo sa mi vôbec nepáčilo, pretože podľa vzdialeností na mape som už pri mori dávno mal byť, dať si nočný kúpeľ a dobrú večeru na terase s výhľadom. V tom sa mi z ničoho nič umlčala hudba z rádia a ako som sa zastavil že skontrolujem baterku, všimol som si na samom konci svetla lampáša zvláštne pravidelný obrys. Prišiel som bližšie a potvrdil si svoje podozrenie... bol to dom. Alebo skôr to čo z neho zostalo. Kamenné pováľané steny, prázdné okná a za ním akási travnatá lúčka, akoby záhrada. Nechcelo sa mi veriť, že uprostred tejto nekonečnej deštrukcie prežil nejaký dom. Bol som už veľmi unavený, a tak som sa rozhodol, že noc strávim tu a až ráno keď sa rozvidnie a budem podľa okolitých kopcov vedieť určit svoju polohu, vyberiem sa ďalej. Rozložil som si spacák v mäkkej tráve pod jedným z pichľavých kríkov a sledoval ako rýchloletiace strapce oblakov zakrývali hviezdy. Myslel som na to, že podľa príručiek tu v lávovom poli nie je žiadny život a okrem niekoľkých druhov vtákov a jednej malej jašterice tu nestretneme nič. Spokojný, že ma tu teda spiaceho na zemi nič nezje som sa uložil spať...

...pokračovanie tu: "Lanzarote - na ceste z pekla".

Tomáš Gríger

Tomáš Gríger

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Autor foto-cestopisov na: "www.viamalina.com" Zoznam autorových rubrík:  Malinovou cestouSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu