reklama

Zeppelin

Toto nie je veľký príbeh. Je to príbeh stvorenia príliš krehkého pre veľké dobrodružstvá. A zároveň nezvyčajne odvážny pre tak veľký chladný svet veľkomesta. Príbeh o prežití, novom začiatku a zraniteľnosti života. O tom, že od najhorších chvíľ na pokraji smrti k novému šťastiu nás nemusí deliť viac než jeden jediný krok. Všetko sa to začalo v časoch, keď sa na Londýn spustila dlhá, chladná, sychravá zima...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)


...skončili sa príjemné dni zahrabané v lístí...

...východný vietor privial ťažké mraky, roztrapatené mrazivým vetrom...

...svet stíchol...

...a ponoril so do hustej hmly na dlhý zimný spánok...

...neskoro v noci som si bol dať 31 koliečok okolo štadióna, slabo pršalo a svetlá stoviek reflektorov sa beznádejne snažili predrať hmlou...

...v tom sa mi pod nohami mihlo čosi malé... “potkan”, napadlo ma. Trochu som podskočil a zastavil sa. Zo zeme na mňa hladeľ nie potkan, ale drobné žlté vtáča. Primrznutou chôdzou sa nemotorne tetelilo kamsi do neznáma. Zdalo sa mi to neuveriteľné, toto miesto sa hemžilo líškami a potulnými mačkami, vidieť takúto formu života bol malý zázrak. Natiahol som sa k nemu... neprotestovalo. Vzal som ho do dlaní a dýchol naň. Odovzdane mi čupelo v rukách zmierené s tým, že ho určite zjem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlo som vybehol von z ľudoprázdneho štadióna, prešiel ulicou domov, postavil z košíka, štetca a kusu papiera vtáčiu búdku, naštartoval skúter a odvrčal kúpiť do večierky pár semiačok, dúfajúc, že vtáča prežije do rána...

...noc som strávil googlovaním a čítaním chovateľských stránok, hľadaním akejkoľvek informácie, ktorá by mi pomohla zachrániť zúbožené primrznuté vtáča. Nazval som ho Zeppelin a dozvedel sa, že je andulka. Neskôr mi najsladšia forma inteligencie prezradila, že je to podľa zobáku samička. A tak vznikla Zeppelinka.

... prežila, a vlastne prežila dosť veselo, celú noc šramotila a rozhádzala semiačka po celej izbe. V mojom dome nemohla zostať, majiteľka bytu zo srdca nenávidela akúkoľvek formu života a vyhodila by nás oboch, keby ju objavila... a tak sa jej ujala moja obľúbená blues-rocková speváčka Jess.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...s jej malou dcérkou Dulcie...

...tak trošku podivná miestna milá pani, bývalá chovateľka, nám podarovala klietku, bydielka, vitamíny, hračky a všetko, čo potrebuje pre život veselá andulka, a tak si našla Zeppelinka za jediný deň nový domov, rodinu, život.

...medzičasom som sa i ja presťoval do domu priateľsky nakloneného zvieratám, a tak sa o Zeppu starám, kým Jess cestuje a spieva...

...vzorne mi pomáha pri práci na počítači...

...kamaráti sa s plyšovým leňochodom...

...dôsledne kontroluje všetko čo robím...

...a pomáha macovi dohliadať na poriadok v mojej izbe...

...Zeppelinka nevie lietať, a tak ostáva navždy záhadou ako sa v tú mrazivú daždivú noc ocitla vonku, ďaleko od všetkého. No stal sa z nej miláčik celého okolia, malý zázrak života, ktorý sám síce lietať nevie, no naučil lietať nás.

Tomáš Gríger

Tomáš Gríger

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Autor foto-cestopisov na: "www.viamalina.com" Zoznam autorových rubrík:  Malinovou cestouSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu