reklama

Downshifting

Vtedy bola zima. Obojživelne mokrá, londýnska, zahmlená. Jelly stávala každé ráno na stanici nadzemky v Kentish Towne s veľkou doskou plnou svojich výtvarných diel. Volala sa vlastne Jenny, ale bola tak drobná a biela, až bola miestami priesvitná, preto jej hovorili Jelly. Stával tam aj Eiffel. Eiffel mal 2,5 metra, prechudlú postavu, nosil dlhý čierny kabát, vysoké kožené cižmy a kreslil si tmavé tiene okolo očí. Medzi nimi stál Junior zabalený do obrovského vlneného šálu. Prišiel len nedávno a začal dochádzať do svojej novej práce, kde si stále nevedel spomenúť na názov svojej funkcie, iba že začína s "junior...". Každé ráno stáli všetci traja na tom istom mieste špinavej stanice nadzemky Silverlinku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Z Jelly mala byť výtvarníčka, z Eiffela elektrikár a Junior bol iba také kurča, naivný rebel, ktorý opustil rodnú hrudu, aby bol slobodný, nezávislý a videl svet... žiadne veľké ciele, iba veľká zvedavosť.

Neviem čo bolo ďalej s Jelly a Eiffelom. Viac som o nich nepočul. Ale viem o Juniorovi. Darilo sa mu... povýšili ho... dvakrát... našiel si lepšie zamestnanie... zas ho povýšili... z boxu ho presťahovali do kancelárie... z kancelárie vedie tím... tím rastie... grafy idú hore... ocenenia... pochvaly. Nekonečný kolotoč rastu, čísel, informácií, projektov, mítingov, všetkého viac a všetko rýchlejšie a nakoniec som z neho vyrástol JA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jelly a Eiffel ma volali Junior, pretože to bolo jediné čo som si pamätal zo svojej funkcie týždeň po nástupe. A teraz som tu, v kancelárii na vysokom poschodí vysokej budovy, mám šikovný tím, veľa emailov, papierov a zodpovednosti. Vo svojom obore som dobrý a mám už svoje meno. Bývam v meste nekonečných príležitostí. Môžem si stále fotiť a kamkoľvek cestovať, som slobodný.

Ale obetoval som čosi príliš vzácne a nechal to trvať príliš dlho. Zamotaný do rýchleho sveta mesta v ktorom je všetkého veľa... len čas nie. Fotoaparát mesiace leží bez pohnutia v kúte, z blogu pomaly ubúdajú RSSka, Maline zhrdzavel výfuk a ja som medzitým zapletený v kolobehu každodenných povinností, bez akejkoľvek vyhliadky na zlepšenie. To čo robím každý deň už môj život nenapĺňa, skôr len vypĺňa, alebo presnejšie prepĺňa. Pomaly som vysávaný vyčerpanosťou mysle z opakovanej prázdnoty uplynulého dňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje rozhodnutie naše HR oddelenie definuje ako Downshifting. Neviem ako sa to povie po Slovensky a či na to u nás vôbec slovo existuje. Pre mňa je to malá rebelia proti materializmu. Aby som mal čas aspoň na niektoré z vecí ktoré robím rád. Vymanenie sa z plytkej konzumnosti moderného chápania spoločenského úspechu. Po dlhých neúspešných vyjednávaniach som predložil výpoveď, majetky srdcu nie blízke hodil na eBay a zbalil sa na dlhú cestu. Mnohí ťažko chápu ako môžem zanechať takú kariéru. Ja sa obávam iného. Či už na mne následky nie sú trvalé, či ešte dokážem nájsť inšpiráciu, kreativitu, vášeň a prirodzené šťastie. Ale budem skúšať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekný a lesklý...

...ale nie je pre mňa.

Tomáš Gríger

Tomáš Gríger

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Autor foto-cestopisov na: "www.viamalina.com" Zoznam autorových rubrík:  Malinovou cestouSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu